"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

29 iulie 2011

Refuzul ca o plagă


"Trece în fugă un copil şi se opreşte brusc. 
Se uită lung la noi și ne spune: 
- Mă, voi nu vreți un măr; că mie nu-mi mai este foame de el!"
Nichita Stănescu
 




 Darul neprețuit 
Doru Maximovici 

  știi bine
că vine o toamnă
când cuvintele tale 
îngălbenesc
peste țipătul
insulei
în care am stat
vântul convingător
se sparge de scorbura
unei gingii
de unde
mă privește câinele
înnegrit de fum
să ne adăpostim
să ne adăpostim
laudă cuvântului bun
peste marele ospiciu
în care cu trudă
ne cautăm locul
ca o veșnică împotrivire
la darul primit

  

     Veşnica împotrivire: [versuri] Doru Maximovici. - Iaşi : Editura Junimea, 2004

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu