"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

07 septembrie 2011

Totul e trecere


"Nu-ţi pierde speranţa din pricina suferinţei,
 căci viaţa este suferinţă.
 Suferinţă, dar şi bucurie.
 Când viaţa-ţi aduce durere, suferă.
 Când viaţa-ţi aduce bucurie, râzi.
 Nu te lega de nimic, căci totul este trecător."
Nitai din Arbel     





 Cum se naşte viaţa
  Lars Gustafsson

         Cum se naşte viaţa? 
         Nu mă întreba, există zile 
         când ceaţa însorită alunecă deasupra apei, 
         lumea se deschide pentru linişte sau furtună 
         şi ceva cu desăvârşire uitat pluteşte, invizibil, sub arbori. 
 
         Îmi aduc aminte de un sentiment de teamă 
         că acest loc nu există pe lume 
         ci e visat de altcineva 
         şi îmi aduc aminte de cuvinte pe care nimeni nu le-a rostit 
         dar care exprimă totul iarăşi şi iarăşi. 
 
         Şi aceste frumoase chipuri fără apărare, 
         cu surâsul şi ochii lor închişi, 
         cu frumuseţea lor fără cuvinte şi sens, 
         îşi lasă capul în jos şi n-ai voie să uiţi, 
         există o spaimă neînţeleasă de care trebuie să te lepezi. 
 
         Aşadar despre credinţă şi zbor, 
         despre cuvânt şi tăcere, despre a mângâia sau a percepe, 
         nu ştiu nimic: totul e trecere. 
         Ascultă cum vântul se zbate, cum chipurile vorbesc.
  


Sursa imaginii: flickr.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu