"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

05 mai 2012

Au crescut...


„Amar este gustul odihnei după o acțiune inutilă.“
Antoine de Saint-Exupéry 



Puii din scorburi
Ileana Mălăncioiu 


  Caut cuiburi cu băieţii prin scorburi
  Îngropîndu-mi mîna pînă la umăr în putregaiul gălbui,
  Înspăimîntată cînd o pasăre întîrziată
  Se zbate între mine şi-ntre pui.

  Îi simt ciocul şi ghearele umblîndu-mi prin carne,
  O prind de-o aripă şi-ncerc s-o scot
  Şi-mi scapă şi mă lasă cu penele în mînă
  Cînd am ieşit din scorbură pînă la cot.

 Îmi opresc sângele cu frunză de salcie şi cu pământ,
 Iau puii orbi în mâna şi-i sărut
 Şi-aş vrea să-i pun la loc dar nu mai pot,
 Că parcă scorbura-ntre timp a mai crescut.

 Mi-i pun în sân o vreme şi ocolesc grădina
 Fără să ştiu de ce cu capu-n jos
 Şi când aş vrea din nou să-i pun la loc
 Nu ştiu din care salcie i-am scos.

 Nu pot să-i las în alta la-ntâmplare,
 Mă tem de şerpi la fel ca mai demult
 Şi umblu peste tot cu ei în sân
 Şi-au mai crescut şi cântă şi-i ascult.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu