"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

11 ianuarie 2010

Natură moartă cu suflet



Câmpia mereu înţeleaptă
Doina Uricariu

O apăsare,
un fluture leneş pâlpâie în creierul meu,
aripile larg desfăcute
par binecuvântarea unei mâini.

Zborul în nemişcare adoarme acolo
dimpreună cu aerul pe care l-a sfâşiat,
aripile ostenite visează câmpia mereu înţeleaptă.

Liniştea ca un scripete mai coboară
Suspendat de acest fluture adormit,
trupul meu se leagănă şi se visează
în praful lui fericit.

SOUL PLEXUS
Vladimir Kush



Suflet pe două talgere
Doina Uricariu

Aici am cules crinul şi menta,
mărul de aur iubindu-şi viermele de argint.

În sfârşit, sufletul poate să stea pe două talgere,
ce balanţă în echilibru, copiii.
Braţele două de la cruce
gânguresc, aşteptându-şi tainul.

În norii înghesuind cerul deasupra,
seninul e doar petecul prins de haina săracă.
Ce râvnă să păstrezi cenuşiul purtat îndelung
cu bucata de pânză mai nouă.


PROS & CONS
Vladimir Kush


Un glonte, un greier

Doina Uricariu

Ideea adevărată
(căci avem o idee adevărată)
un greier în ureche,
un licurici în privirea flămândă,
ce vânătoare frumos ordonată
cu oameni şi câini şi prieteni la pândă.

Luminişul suav în pădurea grozavă,
pajiştea calmă şi animalele proaste.
Dai la o parte şuviţa de păr, căzută pe ochi,
să nu greşeşti lovitura.

I SAVED MY SOUL
Vladimir Kush


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu