"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

04 august 2011

Îndrăzneală


          "Maria și Marta - Maria care stă la picioarele Mântuitorului, Marta care robotește prin casă, ursuză - sunt în fond fiul risipitor și fratele. Dar destinul fiului e să se piardă în acțiune,  pe când al Mariei să se piardă în contemplație. [...]
          Oamenii se definesc după felul cum se pierd." (Constantin Noica) 





De s-ar lăsa cândva tăcere mare
Rainer Maria Rilke


De s-ar lăsa cândva tăcere mare,
si dacă tot ce-i vag şi întâmplare
si râs vecin ar fi să înceteze,
și dacă simţurile-n vuiet, treze,
nu m-ar opri din veghea mea prea tare – :

Atunci cu gândul meu aş fi în stare,
până la margini, tot, să te gândesc,
şi să te am (cât zâmbetu-n durată),
şi iarăşi vieţii să te dăruiesc,
ca pe-o răsplată.

În româneşte de Maria Banuş

   
Sursa imaginii: Timothy Gent Gallery

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu