"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

12 martie 2012

Dacă ninge


"Acesta-i folosul poeziei - ne aminteşte
cât este de greu să rămânem noi înşine"
Czeslaw Milosz





Lumină iernatică
Mircea Ivănescu


     Dacă ninge astăzi - mi-a spus ea odată -
     am să îmbătrânesc cu o mie de ani. Şi eu
     n-am crezut în singurătatea lentă, mereu
     revenind către trupul ei îngheţat, pe o roată


     de spaimă încet  rotitoare. Eu mă roteam
     în jurul ei, în timpul meu, indiferent,
     întors cu faţa lucie spre ea, - şi neatent
     împingeam la o parte gândurile pe care nu vroiam


     să o las să le vadă. Şi când am privit pe fereastră,
     am avut viziunea zilei de apoi, când în preajma noastră
     se va  fi deschis iarna. Am văzut-o rătăcind prin zăpadă.


     Şi umbrele ei strâmbe  urcând spre clopotul coborât
     al singurătăţii, pândindu-i gesturile, deodată
     risipite, îngropate în zăpadă, în pustiu, în urât.



Sursa imaginii: www.flickr.com (Osvaldo Zoom)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu