"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

13 martie 2012

Vreme îngheţată în negare



„Iubirea este singura modalitate de a te apăra 
în faţa superiorităţii celuilalt.”  Goethe


Claude Debussy - The Snow is Dancing



Dans de iarnă
Mircea Ivănescu


     „Eu am văzut cum începe iarna – într-o după-amiază
     demult, când a început deodată să ningă,
     şi lumina, foarte decolorată, se cobora să atingă
     marginile gestului meu uimit. Simţeam cum mi se aşază

     un cerc de mare singurătate în suflet. De aici –
     ştiam – aveau să-mi înceapă, cu urmele prin zăpadă,
     drumurile  mele spre înţelegere, spre tăgadă.
     Căci iarna e vremea îngheţată în negare, când nici

     o cristală a vorbelor nu mai sclipeşte în afară.
     Răsfrângerile toate sunt îngheţate. Eu ştiu
     cum îşi începe iarna dansul ei străveziu

     -un dans în răsturnata apă, şi amară,
     a vremii pe care n-o mai credem adevărată.
     De asta eu râd când ninge – dansul ei iar mi se arată.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu