"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

05 decembrie 2010

În șagă


  "...nu mai poţi/ Avea încredere oarbă/ În nimeni.
 Să fim atenţi, mai ales,/ Pe cine numim/ Eu."
Marin Sorescu 



 Grigore Alexandrescu: Boul şi viţelul
  de Marin Sorescu


 Auzind că fiul are-un post de vază
 (A ajuns ispravnic pe-o păşune mare)
 Tatăl-bou îşi puse coada pe spinare
 Şi, pe-aci ţi-e drumul! A plecat să-l vază.
 
 Ţanţos şi mai vesel boul ca oricând
 Pe oricine-n cale îl oprea spunând:
 - Merg chiar la ispravnic! Am un fiu şi eu
 Şi-a ajuns ispravnic... Pe cuvântul meu!
 Unde-l găsesc oare?
 - Ţii la dreapta...
 - Ţiu...
 Şi aşa, spre seară, a ajuns la fiu.

 


 L-a văzut din zare şi-a fugit spre el:
 - Fătul meu... O, doamne! Scumpul meu viţel!...
 Dar când vru să-l pupe (lacrimi avea-n gene),
 Scumpul fiu îi zise: - Lasă! Fără scene!
 - Stai să te văd bine...
 - Vrei să stau tablou?
 - Tii! Te-ai făcut mare...
 - Da. Sunt şi eu bou.
 - Bou! ce bine-mi pare! Verste patruzeci
 Să te văd bătut-am...
 - Bine. Şi când pleci?
 - Satu-ntreg, mătuşa, unchiul cel bătrân,
 Toţi te felicită...
 - Ştiu eu: toţi vor fân.
 - Văd că ai de toate: ce de clăi...
 - Optzeci!
 - ...paie... Unde-i ieslea?
 - Când ziceai că pleci?
 -Oi pleca eu, însă-s obosit...
 -Ştii, tată:
 Du-te acum acasă, vino altădată:
 N-ai nimerit bine... vezi, am multă treabă...
 -Şi să vin la anul?!
 - Ce atâta grabă?
 
 Auzind aceasta, cu mâhnire mare,
 Tatăl-bou îşi puse coada pe spinare,
 A oftat o dată, sufletul să-i iasă,
 Şi călcând ca-n străchini s-a întors acasă.
 
 - Ce-ţi făcea viţelul? l-a-ntrebat Brăzdar,
 S-a făcut bou mare?
 - S-a făcut... măgar.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu