"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

14 decembrie 2010

Vindecaţi prin rănile Lui




"Dar El era străpuns pentru păcatele noastre,
zdrobit pentru fărădelegile noastre. 
Pedeapsa care ne dă pacea a căzut peste El,
şi prin rănile Lui suntem tămăduiţi. [...] 
Domnul a făcut să cadă asupra Lui nelegiuirea noastră a tuturor."
Isaia 53:5-6

 




Strigătul arăturii
Gusti Raţiu

        Tată,
        Mi-ai arat inima
        Cum se ară pământul.
        Ai făcut să apară bezna
        Din dosul inimii.
        Ai întors sub brazdă
        Verdeaţa jubilândă
        Sub raza de lumină
        A soarelui de toamnă.
        Ai întors sub glia disperării
        Nădejdile mele
        Şi ai lăsat în lumina zării
        Negrul pesimismului
        Din sufletul meu răvăşit.
        M-ai răstignit.
 
        Mi-ai înfipt în inimă
        Oţelul plugului
        Nedreptelor judecăţi.
        Mi-ai împletit cununa,
        Ca plată pentru rodirea
        Ostenelilor uitate de vreme,
        Cunună de brazde adânci,
        Cunună de brazde negre,
        Împletiri de lacrimi
        Făcătoare de tină.
        Mi-ai săgetat ascunsurile,
        O, Tu, Lumină!
 
        Sunt ca un pământ
        Ce îşi arată goliciunea...
        Întortocheate sentimente
        Mă ispitesc,
        Mă zgâlţâie
        Către mânie,
        Răzbunare,
        Ură.
        Şi păcătoasa mea natură
        Împinge spini prin neagra arătură.
 
        Privind voioasele livezi,
        Ce-şi crapă mugurii în soare,
        Să nu te mire urletul: "Mă doare!
        Sunt numai rană-n palme
        Şi-n picioare,
        Iar coasta Mea
        E-o scăldătoare!"
 
        O, Semănătorule, grăbeşte
        Şi, peste-ntreaga mea rănire,
        Împrăştie bobiţe de iubire,
        Că sunt pământ care  rodeşte!
 
                                         23 noiembrie 1997


Din volumul "În rană" : [versuri] / Gusti Raţiu. - Cluj-Napoca : Risoprint, 2009



Sursa imaginii: http://www.scottshephard.com/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu