"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

10 martie 2011

Vocile



"Și am găsit femeia 
mai amară decât moartea,
pentru că ea este o cursă,
inima ei este un laț și
mâinile ei sunt cătușe.
Cel ce este bun
înaintea lui Dumnezeu
scapă,
iar păcătosul este prins." 
(Ecl.7:26)  





Teofil
 Geo Bogza 

 
   Fereastra camerei mele de la mansardă e întotdeauna
   deschisă
   diminețile, mai ales, mi le petrec acasă
   citesc uneori o carte sau mă gândesc la lucruri
   secrete.
   Teofil, aud atunci prin fereastra deschisă, Teofil,
   vino repede să-mi ștergi pantofii de praf.
   Am auzit şi alte porunci: Teofil,
   ai grijă să încui poarta devreme,
   dar mai întâi să scoți cățelușa  la
   plimbare.
   Vocea e întotdeauna aceeași: o voce pițigăiată de
   cucoană.
   Vocea lui Teofil n-am auzit-o niciodată. 
   Nu îl cunosc pe acest servitor cu nume de călugăr
   nu l-am zărit niciodată, nu îmi închipui cum poate fi.
   Prin fereastra camerei mele de la mansardă
   se vede acoperișul unei case somptuoase
   un gard înalt de fier împrejmuiește curtea
   din care mereu se ridică vocea cucoanei:
   Teofil să pui apă la flori, Teofil să faci curățenie în
   pivniță.
   Iar vocea lui, a lui Teofil, n-am auzit-o
   niciodată.


                                                                          
Sursa imaginii: www.flickr.com/photos/dhfriar/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu