"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

24 septembrie 2010

Inefabila Dragoste




„Mistica apelează în mod necesar la limbajul poetic;

misterul arătat fiind inexprimabil,

nu poate fi redat decât cu ajutorul imaginilor”

(M.-M. Davy, Enciclopedia doctrinelor mistice)




"Ca un măr între copacii pădurii aşa este preaiubitul meu între tineri. Cu aşa drag stau la umbra lui, şi rodul lui este dulce pentru cerul gurii mele. [...] Să-şi pună mâna stângă sub capul meu şi să mă îmbrăţişeze cu dreapta lui!"
Cant.2:3,6







Dragul dezmierdării mele

de Traian Dorz


Dragul dezmierdării mele,
Plin de rouă-n păr,
Sub sclipirile de stele,
M-ai trezit sub măr,
Dezmierdat cu-aşa iubire,
M-ai trezit sub măr.


Dreapta-ntinsa-i peste mine,
Stânga-căpătâi,
- Doamne, nu-i decât din Tine
Dragostea dintâi -
Dulcea,
Minunata,
Sfânta Dragoste dintâi.


Îmi răpeşte-a Ta iubire
inima de drag,
Mire fericit, o, Mire,
Fost-am eu pribeag?
Nu, o niciodată n-am fost
Singur şi pribeag.


Îţi ascult răpit cuvântul,
Plâng când Ţi-l ascult,
- Oare unde-i azi pământul,
Sunt în Cer demult?
Când s-a risipit pământul,
De-s în Cer demult?


De ce oare-întreaga Fire
Cântă-acum aşa?
Mai e oare fericire,
Sau numai a mea?
Nu-i pe lume fericire,
Sfântă,
Ca a mea!


Unde-i azi cetatea-n care
Lătrau câinii răi?
- Ah, atâta sărbătoare
Râde-n ochii Tăi!
Toată Dragostea din Ceruri
Râde-n ochii Tăi.


Cântă-n zumzetul de albine
Câmpu-nmiresmat,
Cine-i fericit ca mine,
Mire minunat?
Ah, nu-i nimeni,
Nimeni, nimeni,
Mire minunat.


Torc cununi de rouă zorii
şi ne-anină-n păr,
Fericiți Nemuritorii
Cununați sub măr,
Pentru Nunta fără capăt,
Cununați sub măr...



Sursa imaginii: http://www.flickr.com/


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu