"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

05 noiembrie 2010

"...să spună nopţii"



"O, cât de repede se face toamnă,
mai mult peste floare, mai puțin peste ghimpi"
Adrian Păunescu 










Sentimentul lunii 
Adrian Păunescu
  

 Voi întreba: de ce-i atâta lună
 Şi-atâta alb pe podurile mari
 Ale oraşului şi ce înseamnă
 Când, de atâta alb, prin pomi transpari?
 
 Ce e atunci când prin natură fuge
 O zebră zveltă-n albe-negre dungi?
 Ce e atunci când turlele sunt albe,
 Când noaptea arde alb? Ce e atunci?
 
 Ai să-mi răspunzi: răsare multă lună
 Alb - îngropând oraşul în lumină
 Pentru ca valurile ei să spună
 Nopţii, că nu mai trebuia să vină.
 
 Ai să-mi răspunzi: e o scrisoare lungă
 Care anunţă-o despărţire grea,
 Şi soarele va răsări mai rar,
 De aceea-i multă lună pe şosea,
 
 În pomii încercaţi de mari emoţii,
 Treziţi apoi, deodată, fără foi,
 Ai să-mi răspunzi: de aceea-i multă lună,
 Şi e atâta lună între noi.
 
 Şi n-am să cred, şi-am să alerg pe dealul
 În care zgomotele de tramvaie
 Şi unghiurile bruşte nu mai sunt,
 Şi-n lună umbre nu se întretaie.
 
 Şi-am să mă-ntorc să-ţi spun că luna-i drumul
 Pe care braţele ca paşii sună,
 Că am plecat cu părul blond arzând,
 Şi-l readuc îmbogăţit de lună,
 Albit şi alb, 
 Bătrân de-atâta lună.
 
 1961 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu