"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

24 mai 2009

Fructele pământului - André Gide



André Gide (1869 - 1951 )


"Nu dori, Natanael, să-l afli pe Dumnezeu alt-unde decât pretutindeni.

Fiecare făptură îl indică pe Dumnezeu, nici una nu-l dezvăluie.

Fiecare făptură ne îndepărtează de Dumnezeu de îndată ce privirea ni se opreşte asupra ei.

Tot ce păstrezi în tine în chip de cunoştinţe distincte... va rămâne distinct în tine. De ce pui atâta preţ pe ele?

Natanael, mi-ar place să-ţi dăruiesc o bucurie pe care să nu ţi-o fi dăruit încă nimeni altul. Nu ştiu cum să ţi-o dăruiesc şi totuşi bucuria asta o posed. Aş vrea să mă apropii de tine şi să mă iubeşti.

Fără jertfă nu există înviere.

Cea mai măruntă clipă de viaţă e mai tare decât moartea şi o neagă. Moartea nu e decât acceptarea unei alte vieţi... pentru că nici o formă de viaţă să nu dăinuiască mai mult decât îi trebuie pentru a se împlini.

De când mă trezesc mă mir că exist şi mă minunez fără încetare.

Tot ce ai acceptat cu resemnare v-a prinde viaţă.
Tot ce caută să se afirme se neagă. Tot ce nu caută asta, se afirmă.
Tot ce nu ştii să dai te subjugă.

Omida care ar căuta să se cunoască nu ar deveni fluture niciodată.

Important e să spui ceea ce trebuie să gândeşti, până la urmă ajungi să gândeşti precum vorbeşti. "

André Gide - Fructele pământului


2 comentarii:

  1. Va multumesc pentru "plimbare". Mai aveam putin si ma prindeau zorii departe de casa. :)
    http://hailaplimbare.blogspot.com/2009/01/liliacul.html
    "S-a facut demult tarziu,/ Ochii mei apun. Ma doare./ Dupa moarte-as vrea sa fiu/ Liliac cu-albastra floare." G. Lesnea

    RăspundețiȘtergere