"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

18 noiembrie 2009

Aproape iarnă


Ana Blandiana              


Păstor de fulgi
de Ana Blandiana

Mi-ar place să mă fac păstor de fulgi,
Să am în grijă turme mari de-omăt
Pe care să le port prin ceruri lungi
Şi să le-aduc mai albe îndărăt.


În nopţi clinchetitoare să stau şi să contemplu
Singurătatea lunii şi plânsul ei enorm
Reverberat în nouri ca-n murii unui templu
Pe când viaţa-mi trece şi turmele îmi dorm.

Să-aştept să vină vara să-mi răpună
Mieii sortiţi spre setea dulcii hume
Şi-n transhumanţa sfântă să curgem împreună
Muţi, fără de prihană, dar anume.



Martorii

de Ana Blandiana

Mai vinovaţi decât cei priviţi
Sunt doar cei ce privesc,
Martorul care nu împiedică crima,
Atent s-o descrie,
Scuzându-se „Nu pot să fac
Două lucruri în acelaşi timp",
Sau „Portretul victimei, îngeresc,
E mai important decât viaţa ei
Pământească".
Vinovaţi nu pot să fie
Doar unul, doar doi sau doar trei,
Când armate de martori privesc
Şi aşteaptă să se sfârşească,
De bătrâneţe să moară călăul,
Şi victima, a doua oară, de uitare,
Să se sfârşească de la sine răul
Cum se sfârşeşte pur şi simplu un tunel...
Stăm suspendaţi
De propria-ne-ntrebare
Ca de-o spânzurătoare
Un drapel.

„In van, răspunde timpul, aşteptaţi:
La judecata marilor coşmare
Şi martorii sunt vinovaţi".





Fără tine
de Ana Blandiana


Fără tine mi-e frig
N-am înțeles niciodată
Cum simte aerul
Că ai plecat.

Universul se strânge
Ca o minge plesnită
Şi-şi lasă pe mine zdrențele reci.
Câinele negru
Cu burta întinsă duios pe zăpadă
Se scoală şi se îndepărtează
Privindu-mă în ochi,
Refuzând să-şi spună numele.
Începe să fulguie.
Mă ustură pielea
Pe locul de unde te-ai rupt.
Şi mi-e frig,
Când simt cum cade moale,
Odată cu zăpada,
Această rugăciune către nimeni





De dragoste
de Ana Blandiana

Nu mă lăsa, aşează-mi-te-alături
Şi ţine-mi capul sus să nu tresar
Când somnul bont la care-s condamnată
Se-ascute, răsucindu-se-n coşmar;

Cuprinde-mi tâmplele în palme-aşa
Cum ţii să nu se verse un potir
Şi pune-ţi gura peste gura mea:
Inspiră ţipătul care-l expir,

Să nu se-audă hohotul de plâns
Ce-şi hotărăşte trupul meu contur;
Imbrăţişează-mă să nu mă smulgă
Valul de spaimă care creşte-n jur

Şi duce totul, şi în urma lui
Rămâne doar moloz şi ghilimele,
Şi se chircesc bolnave şi se sting
Şi soarele şi celelalte stele....




In imagine: "First Flakes" Maxine Gnazzo

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu