"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

04 februarie 2010

Final şoptit






    Precum cerbii
 Dan Bodea

         Sufletul meu însetează
         Însetează după Dumnezeul-Iubire,
         După Dumnezeul-Jertfă
         După Dumnezeul cel viu
         Sufletu-mi şi inima se aţin,
         se zboară dincolo de zări spre lumea tainelor,
         spre dansul luceferilor, spre  rugăciunea lunii...
         Precum cerbii se lasă spre adăpători
         aşa şi uscatele-mi buze se avântă spre fântâni nesecate,
         spre izvoare din stâncă ţâşnite...
         Intra, ergo, anima paradisum somnibus
         Paradisis meliorem...
         Intră-n mine zefir al răsăritului
         şi îndrumă-mă spre iesle ori fă-mă bucurie la Cina cea de taină...
         O, Doamne, cât mă apasă lutul...

         Din volumul «Totus tuus »



         1.Cum doreşte un cerb izvoarele de apă,
           aşa Te doreşte sufletul meu pe Tine, Dumnezeule!
         6. Îmi este mîhnit sufletul în mine, Dumnezeule; [...]
         7. Un val cheamă un alt val, la vuietul căderii apelor Tale;
           toate talazurile şi valurile Tale trec peste mine.
         9. De aceea, zic lui Dumnezu, Stînca mea: „Pentru ce mă uiţi?
           Pentru ce trebuie să umblu plin de întristare, sub apăsarea vrăjmaşului?”
        10. Parcă mi se sfărîmă oasele cu sabia cînd mă batjocoresc vrăjmaşii mei,
           şi-mi zic neîncetat: „Unde este Dumnezeul tău?” ...(Ps.42)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu