"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

17 februarie 2010

"Scrisori către prieteni"

Introducere în creștinismul autentic

Autor: Răzvan Ardelean




Motto:
Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum,
Împărăţia Cerurilor se ia cu năvală,
şi cei ce dau năvală, pun mâna pe ea.
Mat. 11:12



Partea I Să fii Născut din Nou

CUPRINS

Scrisoarea 1. ISTORIA UNIVERSULUI-TRECUTUL
Scrisoarea 2. PĂCATUL
Scrisoarea 3. CONFUZII
Scrisoarea 4. CRUCEA
Scrisoarea 5. LEGĂMÂNTUL MÂNTUIRII
Scrisoarea 6. CREȘTINUL AUTENTIC
Scrisoarea 7. ISTORIA UNIVERSULUI -VIITORUL
Scrisoarea 8. CONCLUZII


INTRODUCERE

Expunere de motive


Trăim, ca români, într-o societate care se auto declară creștină. Suntem creștini de 2000 de ani, zic unii. Ne naștem creștini, spun alții. Dar, conform Bibliei, creștinismul nu are de a face cu o tradiție culturală şi nici cu o descendență genealogică. Ba mai mult, în epistola 1 Corinteni 15:1-2 ni se spune:
Vă fac cunoscut, fraţilor, Evanghelia pe care v-am
propovăduit-o, pe care aţi primit-o, în care aţi rămas, şi prin care
sunteţi mântuiţi, dacă o ţineţi aşa după cum v-am propovăduit-o;
altfel, degeaba aţi crezut.”

Putem să observăm aşadar că nu orice credinţă este mântuitoare şi că există şi o credinţă „degeaba”. Acest lucru ne este întărit în Evanghelia după Matei 7.21 unde Isus Însuşi ne spune:

„ Nu orişicine-Mi zice: „Doamne, Doamne!”
va intra în Împărăţia cerurilor,
ci
cel ce face voia Tatălui Meu care este în ceruri.
Mulţi Îmi vor zice în ziua aceea:
„Doamne, Doamne ! N-am proorocit noi în Numele Tău ?
N-am scos noi draci în Numele Tău ?
Şi n-am făcut noi multe minuni în Numele Tău?”
Atunci le voi spune curat:
„Niciodată nu v-am cunoscut;...”

Acești oameni cu siguranță se credeau mântuiți pe baza faptului că au fost implicați în activități spirituale ale bisericii, dar cu toate acestea ei nu au fost pe placul lui Dumnezeu. Problema care se pune, așadar, nu este doar aceea de a crede, ci mai ales aceea de a crede în mod corect. Este ceea ce eu numesc un creștinism autentic.


Partea a II-a De ce să crezi?

CUPRINS

Scrisoarea 1. DUMNEZEU
Scrisoarea 2. BIBLIA
Scrisoarea 3. ISUS
Scrisoarea 4. ISTORIA BISERICII
Scrisoarea 5. ÎN LOC DE CONCLUZII


Această secțiune este scrisă pentru cei care au îndoieli referitoare la existența lui Dumnezeu, autenticitatea Bibliei, persoana lui Isus, sau nedumeriri referitoare la Biserică și varietățile ei, ca și pentru cei care, deși cunosc în parte aceste lucruri, au încă întrebări care ii preocupă.


Răzvan Ardelean - Scrisori către prieteni, ediţia a 2-a revizuită, Editura Ema, Brasov, 2009.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu