"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

12 februarie 2010

Multum in parvo



Forja

Sf. Josemaria Escriva de Balaguer


"Trebuie să te rogi mereu, da mereu! Trebuie să simți nevoia să mergi către Dumnezeu după fiecare succes și după fiecare nereușită din viața ta lăuntrică.

*

Fresca vieții tale este în întuneric?
Lasă-te dus de mana ca un orb.
Cu timpul Domnul răsplătește umilința supunerii. El dă lumina Sa.






Umilința apare din cunoașterea de Dumnezeu și cunoașterea de sine.


*

Domnul Cristos nu s-a mulțumit doar să ne spună că ne iubește: El ne-a și arătat-o prin faptele sale și prin întreaga sa viață. - Şi tu?

*

Dacă-l iubești pe Domnul trebuie "în mod necesar" să simți binecuvântata povară a sufletelor pe care trebuie să le aduci la Dumnezeu.

*

Pentru cine vrea să trăiască în Iubirea cea mare nu există cale de mijloc, aceasta e calicie, socoteală rea şi păgubitoare.

*

A ne ruga: este calea care ne ajută să punem capăt relelor de care suferim.


*

- Dumnezeul meu, învață-mă să iubesc!
- Dumnezeul meu învață-mă să mă rog!

*

Doamne, scapă-mă de mine însumi!"





Escriva de Balaguer
, Josemaria - Forja, Editura: Adevarul, [Bucuresti], 1992.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu