"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

05 februarie 2011

Decizie existențială



"Poezia dispune neîngrădit, după bunul ei plac, 
de suferinţă si dorinţă - de plăcere și durere - de eroare și adevăr -
 de sănătate și maladie.
 Ea întrepătrunde totul pentru a atinge scopul scopurilor 
 - ridicarea omului peste condiţia lui proprie." 
                                                                                            Novalis






Convorbire hipernaturalistă cu un copac iarna
  Bertolt Brecht
 
 
  Iar stai aici cu crengile tale ca o casă pustiită de incendiu. 
  Nu ţi-a fost posibil să te-mpotrivești intemperiilor? 
  Nu există vreun mijloc să-ţi păstrezi frunzele?
                                  La ce ne folosește tot progresul? 
  Nu e îngrozitor de plicticos pentru tine să dai, an de an, 
  noi muguri, să-nflorești, să-ţi laşi fructele să se coacă 
  - şi în cele din urmă să stai aici cules şi jumulit? 
  Tovarăşii tăi din regiunile tropicale se află într-o situaţie 
  socială evident mai bună decât a ta. 
  Găsesc că ţinuta ta eroică e prea scump plătită -  mai ales 
  că şansa de a deveni un pat conjugal lustruit, sau chiar 
  mangal, este cât se poate de neînsemnată. 
  Scuza că simpla ta existenţă e o justificare,
                             nu poate fi luată în considerație.
  Aşa cum vorbesc eu cu tine, aşa mi se adresează ceas de ceas 
  părinţii şi profesorii mei. 
  Nu-mi răspunzi nimic şi declini orice răspundere 
  străină care  ţi se impune.
  Mă duc să fac şi eu ca tine.


Sursa imaginii: http://www.flickr.com

  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu