"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

15 februarie 2011

Foame cumplită


"şi pomul vieţii 
în mijlocul grădinii ..."
                                                                               Gen. 2:9



Arnaldo Pomodoro  - "Sfera con Sfera"


Din adânc am strigat
Mircea Ciobanu



      Flămânzii ochi, flămânzii ochi de când 
      Îmi sunt fântâni şi cuiburi mari de stele
      Se-ascund de mine, lucrurile vrând
      Sub crusta lor zgârcită să mă-nşele.



                               Căzând, unealta le despică dur.
                               Cuţite reci în valve cad şi sapă
                               Inima scoicii smălţuită pur
                               În grote verzi cu dans de cai de apă.



      În ţăndări învelişurile sar
      Şi dau mirat de sfere-n alte sfere
      Şi gându-acesta-mi dă  unealta iar
      Şi treaz mă ţine-n seri ca o durere. 



                               Fără să poată, bâjbâind pe dig,
                               Marea din lucruri, dublă s-o dezbine
                               Orbii tăcuţi, cu degete de frig 
                               Culeg întinderi şi culori străine. 



      Strig din adâncul străbătut de veac:
      Sporiţi-vă verigi şi învelişuri!
      În rodul vostru limpezi roade zac
      Sub dreapta mea cu cinci prelungi tăişuri.



Sursa imaginii: www.flickr.com/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu