"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

08 aprilie 2011

Sterpitudine

   
     "Îl respect pe acela care, dincolo de cuvinte, chiar dacă acestea se contrazic, rămâne neclintit ca etrava unei corăbii, care, în ciuda furiei mării, se întoarce mereu înspre steaua sa. Căci, astfel, ştiu încotro se îndreaptă. Dar cei care se închid în logica lor urmează propriile lor cuvinte şi se învârt în loc, asemenea unor omizi." 
Antoine de Saint-Exupéry





(1) V-am pierdut 
Mircea Ciobanu

 
 V-am pierdut, cuvinte, v-am rostit prea des.
 Buzele deprinse sensuri destrămară.
 Gândului ce haină limpede să-i țes?
 Lucrului ce nume dârz, a două oară?
 
       Unde să vă caut sunetul căzut?
       V-aţi desprins de pietre, v-aţi desprins de ape.
       Şi deşteaptă-n lucruri soarele acut
       doar minunea veche de-a le şti aproape.
 
   Şi-a rămas mişcarea preajmei fără voi,
   şi-a rămas culoarea fără straja voastră
   cum rămâne stâlpul fără timp când ploi
   spală pe cadrane umbra lui albastră.
 
                                     *       
 
   Lucruri răzvrătite, noi sălbăticiuni,
   împresoară locul şi mă strâng în chingă.
   Pânda lor atentă poartă-n ochi tăciuni
   şi-s în câmp şi parcă a-nceput să ningă.
 
       L-aş chema pe nume parcă şi n-am cum.
       În ce vis mă doare că mi-i stearpă gura?
       În ce vis cuvântul cade-n gest, ucis,
       când mă dau pe fundul râpilor, de-a dura?
 
   Fără voi, cuvinte, singur sunt şi-arunc
   lucrurilor - haite - şoapte deşirate
   şi mă simt sub botul lupilor, prelung,
   fără nici o torţă, prăbuşit pe spate.
 
       Dar şi-aduc aminte şi tresar uşor,
       şi le dărui palma să-i audă crinii
       şi se schimbă palma-n şes încăpător
       străbătut de semne rodnice şi linii.
 
   Şi le urc în palma rodnică, precum
   primul om, şi simţuri treze le apropii
   să le soarbă asprul  înveliş, ori lin
   să sărute boarea, cremenea şi plopii.
 
       Şi le-aştept să scrie-n cuget nou cuvânt
       fără voi, silabe strâmte şi avare,
       fără semnul vostru cunoscut, căzând
       peste limpezimea preajmei, cu uitare.


Sursa imaginii: flickr.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu