"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

04 septembrie 2009

Iubind, nălucirea...


        "Tot ce încetează, n-a fost dragoste. Dragostea nu încetează."
Richard Wurmbrand




"Stai încă, umbră-a fericirii mele,
Al farmecului chip amăgitor!
Mult - fericită pentru tine mor
Şi suferind, trăiesc în chinuri grele.

De-i pieptul meu metal supus şi blând
Magneticelor farmece-ale tale,
De ce mă-mbii pe a iubirii cale,
Ca tu să fugi îndată şi râzând?

Şi totuşi simt: te-ai lăuda-n zadar
Că tirania ta îmi scurmă rana,
Dispreţuindu-mi până şi liana
Ce te-a legat o chip imaginar!

Puţin îmi pasă dacă râzi de mine,
Când nălucirea-ncătuşat te ţine".

Sor Juana Inés de la Cruz (1648 -1695)



       Versurile sorei Juana ( înainte de a îmbrăca vălul monahal, călugăriţa mexicană a fost doamna de onoare a reginei) vădesc o profundă înţelegere a trăirilor Marianei Alcoforado, din care se inspiră .
       Mariana Alcoforado (călugăriţă într-o mănăstire din Portugalia) este autoarea celor cinci epistole cunoscute sub titlul de Scrisorile portugheze, care se numără printre cele mai frumoase scrisori de dragoste ale tuturor timpurilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu