"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

01 septembrie 2009

Întomnare





***
A venit toamna. E ca o apă:
intri-n ea
şi-ţi purifici cugetul.
Ishikawa Takuboku




***
Străduindu-mă
să-mi îmbunez inima,
o zi întreagă pe străzi necunoscute
am colindat zadarnic....
Ishikawa Takuboku








***
Un râs îngheţat
se multiplică mereu
pe-obrajii mei -
eu calc acum pe urme
de paşii tăi lăsate...
Ishikawa Takuboku






***
E o zi în care
m-a cuprins un dor de casă
atât de-aprins încât,
s-ar zice, m-am îmbolnăvit!
Ah, cerul trist şi fumuriu...
Ishikawa Takuboku




***
Cu bucuria
de-a întâlni un amic
aproape uitat,
ascult cu luare-aminte
cum susura izvorul...
Ishikawa Takuboku





***
Nu știu cum se face
dar sub scobitura frunții
ascund un țărm abrupt
din care parcă, zi de zi
bucăți de pământ se desprind...
Ishikawa Takuboku (1885-1912)




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu