"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

05 septembrie 2009

"Şi har după har"


  
    Un om deosebit spunea: "...dacă harul se limitează la îndurarea lui Dumnezeu şi nicidecum nu se referă la o constantă - dragostea Lui loială - atunci harul/hesed-ul poate fi în continuă modificare, deoarece îndurarea poate fi un element condiționat." (Dar, slavă Domnului, harul este mai mult decât îndurare!) "... iată ce-mi vine în minte şi mă face să mai nădăjduiesc. ... Cu alte cuvinte, iată ce mă face să știu că toate aceste lucruri se pot schimba şi pot lua o altă întorsătură: Dragostea/bunătatea/îndurarea/harul Domnului nu s-a sfârșit! Îndurarea/mila Lui nu este la capăt! Ci în fiecare dimineață ele se înnoiesc. Mare este Credincioşia Lui! Dumnezeu nu stă nepăsător şi El va interveni mai devreme sau mai târziu pe bază propriilor Lui promisiuni. El nu poate fi necredincios faţă de propriile Lui afirmații. El nu poate să ignore pe cel care-l caută. El nu poate să treacă cu vederea pe cel care recunoaște că s-a răzvrătit împotriva Divinității. Şi toate acestea se datorează: dragostei Lui loiale față de oameni, a bunătății Lui, a îndurării Lui, a milei Lui, a credinciosiei Lui. Caracteristici care în fiecare moment, în fiecare dimineață, în fiecare zi sau seară se manifestă peste întreaga omenire." 
Claudiu V. Dobra - Ce spun eu despre Dumnezeu
(http://claudiuvdobra.wordpress.com/2008/11/30/ce-spun-eu-despre-dumnezeu/)

 
   

     "Doamne, iubitorule de oameni, cum n-ai uitat pe sluga ta în păcatul ei? Ci din înaltul Slavei Tale, Ţi-ai aruncat în milostivirea Ta privirea asupra mea şi - lucru ce întrece înţelegerea mea - mi Te-ai arătat. Te-am rănit şi Te-am întristat neîncetat, dar Tu, Doamne, îndată ce Te-am chemat, mi-ai dat să cunosc marea Ta milostivire şi uriaşa Ta dragoste." (Între iadul deznădejdii şi iadul smereniei" - Siluan, Athonitul)


     "În ziua când Te-am chemat, m-ai ascultat, 
m-ai îmbărbătat și mi-ai întărit sufletul." (Ps. 138:3)

     Doamne, Dumnezeul nostru, zideşte în noi o inimă curată, o "inimă mai aleasă", aşa cum era inima iudeilor din Berea, "care au primit Cuvântul cu toată râvna, şi cercetau Scripturile în fiecare zi, că să vadă dacă ce li se spunea, este aşa." (Fapte 17:11) Şi încă te rugăm să ne umpli cu orice har, pentru ca, având totdeauna în toate lucrurile din destul, să prisosim în orice faptă bună. (după 2Cor. 9:8) În Numele Domnului Isus Te-am rugat şi Îţi mulţumesc. Amin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu