"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

07 iulie 2010

Strategie optimistă


"Depindem atât de mult unii de ceilalţi, încât
nimic nu-i aparţine pe deplin fiecăruia din noi,
orice bucurie ne este comună, ca şi orice durere."
J. Green









Cumpărătoarea
Bertolt Brecht


Sunt o femeie bătrână.
Când Germania s-a "deșteptat",
ajutoarele ne-au fost reduse. Copiii mei
îmi dădeau, din când în când, câte un gologan. Dar
aproape că nu mai puteam cumpăra nimic.
La început, m-am dus mai rar în prăvăliile în care,
altădată, intram zilnic.
Dar într-o zi m-am gândit și m-am dus din nou,
zilnic, la brutar, la zarzavagiu,
ca o veche clientă.
Cu grijă mi-am ales mâncarea,
n-am pus deoparte mai mult, dar nici
mai puțin ca înainte,
am așezat pâinișoarele lângă pâine și prazul lângă varză,
iar când mi s-a făcut socoteala, am oftat,
am cotrobăit cu degetele țepene în punguța mea de piele
și am mărturisit, clătinând capul, că nu-mi ajung banii
pentru puținul pe care-l aveam de plătit, și, tot clătinând capul,
am părăsit prăvălia, în văzul tuturor clienților.
Mi-am spus:
dacă noi toți cei ce nu avem nimic
n-am mai apărea acolo unde se vând alimente,
s-ar putea crede că nu avem nevoie de ele.
Dar dacă venim și arătăm că nu le putem cumpăra,
se va pricepe totul până la capăt.
(1934)




Strategie optimă:
"Aduceți însă la casa vistieriei toate zeciuielile, ca să fie hrană în Casa Mea; puneți-Mă astfel la încercare, zice Domnul oștirilor, și veți vedea dacă nu vă voi deschide zăgazurile cerurilor și dacă nu voi turna peste voi belșug de binecuvântare." (Mal.3:10)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu