"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

05 august 2009

Destinat eternităţii


    


            
  Cui ii dăruieşti primele gânduri când te trezeşti din somn? ...primul cuvânt? Dar privirea? Ridică-ţi ochii spre cer in zorii fiecărei zile, aminteşte-ţi că ai fost creat pentru eternitate, ca eşti preţuit si iubit de Dumnezeul Cel veşnic şi inima ta se va bucura de pace întreaga zi.
     Dintre sfaturile înţeleptului Rabi Nahman, "pentru regăsirea speranţei şi bucuriei", am ales pentru tine, suflet drag, oricine ai fi tu cel care citeşti:

              "A trăi în armonie "
        Pentru Rabi Nahman, a trăi în armonie desemna trezirea spirituală - însemna a fi conștient de caracterul tranzitoriu al acestei lumi şi de cel etern al celei ce va să vină.
        Într-una din zile, în timp ce ședea la fereastra casei sale ce dădea înspre piață, Rabi Nahman a zărit pe unul dintre adepții săi alergând.
        ”Te-ai uitat la cer în dimineața asta?” l-a întrebat Rabi.
        ”Nu, Rabi. Nu am avut timp.”
        ”Crede-mă, fiule, în 50 de ani, tot ceea ce vezi tu aici va dispărea. Aici va fi un alt târg - cu alți cai, alte maşini, cu oameni diferiți. Eu nu voi mai fi aici şi nici tu. Prin urmare, ce poate fi atât de important încât să nu ai timp să privești cerul?”
(Scaunul gol - Pentru regăsirea speranței şi bucuriei de Rabi Nahman)

       "De aceea aşa vorbeşte Domnul: "Dacă te vei lipi iarăşi de Mine, iţi voi răspunde iarăşi, şi vei sta înaintea Mea; dacă vei despărţi ce este de preţ de ce este fără preţ, vei fi ca gura Mea. Ei să se întoarcă la tine, nu tu să te întorci la ei!" Ier.15:19


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu