"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

17 aprilie 2010

Efemeride


"Dar este Unul care ţine-n mână
căderea asta, nesfârşit de blând."
Rainer Maria Rilke



"Ce trecătoare
e viața pamântească!
De-aceea vreau s-aleg
ca voiosul râu de munte:
Calea către Adevăr..."

Ōtomo no Yakamochi (718 - 785)




***



"Ești tot același, sau altul?
Nu-ți pot cunoaște cu adevărat inima.
După atâta timp,
numai florile
infloresc din nou cu aceeași mireasmă."

Ki No Tsurayuki (872 -945)




***





"Nici măcar în vis
nu mai cutez să-l întâlnesc.
Oglinda-n zori de zi
mi-arată chipul ofilit
și rușinată mă întorc."

Doamna Ise (875 - 938)



***



Cine cântă-n rămurișul alb?
Privighetoarea.
Chinuită de dorul primăverii întârziate,
a schimbat cei din urmă fulgi de zăpadă
în flori de prun.

Bonzul Sosei (- 890)




***



Du-mă pe drumul cel bun,
căci luntrea mea străbate marea
pe valuri fără urmă
și nu știu unde voi trage la mal,
vântul suflând de pretutindeni.

(anonim)






(sursa imaginilor
:http://www.flickr.com)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu