"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

06 mai 2010

Leac alinător


“Doamne, dă-mi seninătatea de a accepta
lucrurile pe care nu le pot schimba,
curajul să schimb ce se poate schimba și
înţelepciunea de a face diferenţa dintre ele.”
Sf. Francisc din Assisi




"Cum ar putea să iasă dintr-o fiinţă necurată un om curat?
Nu poate să iasă niciunul."
(Iov 14:4)
"Poate un etiopian să-şi schimbe pielea
sau un pardos să-şi schimbe petele?
Tot aşa, aţi putea voi să faceţi binele,
voi care sunteţi deprinşi să faceţi răul?"

(Ieremia 13:23)




Nu te schimba
de Anthony de Mello


Am fost un nevrotic ani de zile. Anxios, depresiv, egoist..... Toată lumea îmi spunea să mă schimb.
Deși îi detestam eram de acord cu ei. Doream să mă schimb, dar nu reușeam, oricât de mult încercam.

Cel mai mult mă rănea faptul că cel mai bun prieten al meu mă sfătuia același lucru: să mă schimb. De aceea mă simţeam neputincios.
Într-o zi, mi-a spus:
--Nu te schimba. Te iubesc aşa cum eşti.
Aceste cuvinte au fost ca un balsam pe inima mea rănită: "Nu te schimba... Nu te schimba... Nu te schimba... Te iubesc aşa cum eşti!"
În sfârşit, m-am relaxat. Am devenit din nou viu. Şi, fără să-mi dau seama, m-am schimbat!
Astăzi ştiu că nu m-aş fi putut schimba niciodată dacă nu aş fi găsit pe cineva să mă iubească aşa cum eram, indiferent dacă m-aş fi schimbat sau nu.

Oare aşa mă iubeşti şi Tu, Doamne?



***


Iată cum iubeşte Dumnezeu:

"[...] pe când eram noi încă fără putere, Hristos, la vremea cuvenită, a murit pentru cei nelegiuiţi. Pentru un om neprihănit cu greu ar muri cineva; dar pentru binefăcătorul lui, poate că s-ar găsi cineva să moară. Dar Dumnezeu Îşi arată dragostea faţă de noi prin faptul că, pe când eram noi încă păcătoşi, Hristos a murit pentru noi."
Rom. 5:6-8

sursa imaginii: photobucket


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu