"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

03 martie 2010

"Mai presus de orice nume"


Al Tău Nume
de Traian Dorz

Al Tău Nume nu-i "Mesia"
Nici "Isus"
Nici "Domn Ceresc"
Nici un altul - orișicare
Ar fi-n graiul omenesc.

Eu Ţi-am dat un nume, numai
Ca să pot cumva vorbi
Despre Tine care
Altfel,
N-am ştiut cum Te numi.

Al Tău nume însă-i altfel,
Într-un fel în care nu-s,
Poate nici în cer, cuvinte
Ca să poată-aşa fi spus.

Eu, cu graiul,
Cu condeiul,
Sau cu mintea ce-aş avea,
Al Tău Nume a-L cuprinde
Niciodată n-oi putea.

Numai inima,
În clipe de extaz,
De Har,
De Rai,
Bănuiește
Frumusețea
Numelui pe care-L ai...

"Dumnezeu nu poate fi exprimat, căci orice nume îl conceptualizează și-l limitează, ori ființa divină e dincolo de concepte și limite."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu