"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

25 decembrie 2009

Crăciun fericit...



"the sad image of a hopeless Christmas by savask"


"Crăciun fericit!
In societatea consumistă actuală, această perioadă stă din păcate sub semnul unei poluări comerciale care amenință spiritul sau originar" , spunea Papa Benedict al XVI-lea, iar autorul cărții "Paradigme, parafraze, păreri - Acetumi", Mihai Bogdan Lupescu, continuă:
"Crăciunul a devenit un mirific prilej de epuizare a stocurilor de mărfuri și a rezervelor valutare personale. Sărbătoarea creștină a devenit sărbătoarea marketingului individual, a vânzării-cumpărării sau sărbătoarea cheltuielilor totale."

Cât adevăr în aceste cuvinte! Aş adăuga numai că în timp ce unii cheltuiesc "sărbătorește", alții, nu puțini, au doar prilejul - mai puțin mirific - de a constata cât de mare poate fi uneori distanţa dintre vorbele și faptele unor creștini(?)...





"Voi toți cei însetați, veniți la ape, chiar și cel ce n-are bani! Veniți și cumpărați bucate, veniți și cumpărați vin și lapte fără bani și fără plată!" (Isa.55:1)








"Rătăcitor, cu ochii tulburi,
Cu trupul istovit de cale,
Eu cad neputincios , stăpâne,
În faţa strălucirii tale.
În drum mi se desfac prăpăstii,
Şi-n negură se-mbracă zarea.
Eu în genunchi spre tine caut:
Părinte, -orânduie-mi cărarea!
.............................................
Alungă patimile mele,
Pe veci strigarea lor o frânge,
Şi de durerea altor inimi
Învaţă-mă pe mine-a plânge."

(fragment din poezia " Rugăciune" de Octavian Goga)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu