"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

17 decembrie 2009

Rugă si rug



04.03.1977
de Benone Burtescu


Am învăţat că nu vine ceea ce aşteptăm
când nu ştim ce aşteptăm,
Că nu ni se răspunde la ceea ce-ntrebăm
când nu ştim ce-ntrebăm.
Am învăţat că trebuie
atât de frumos să trăim
Ca şi cum ultima rugă
n-ar mai fi timp s-o rostim.
Am învăţat că pentru a pieri
ce durăm o viaţă, ajunge o clipă
Că dacă strângem rătăcind
tot strânsul se cheamă risipă,
Că vai, alergăm cu braţele pline
de false comori spre o groapă
Că vai, neştiind cât este de fără preţ
veşnicia din palme ne scapă.
Rămas-ai în picioare când celălalt căzu,
dar cine te ţinu?
Iehova a rostit ca la-nceput de toate
"până aici să vii şi mai departe nu".

Am învăţat că-n ceasul cercetarii
când nici un rod n-a fost găsit,
ci numai frunză,
Când nimeni de moarte nu mai putea
să se ascundă
Iubirea fără margini se prefăcu-n cuvinte:
"Mai lasă-l şi anul acesta, Părinte".
Şi câte, câte încă deodată-am 
învăţat
ce nu ştiam sau poate
ce-n vremi a fost uitat.
Atât de multe lucruri deodată ni s-au spus,
Că singura speranţă e să privim în sus,
Văzând ce a venit şi vai, ce va să vie,
S-avem în noi o rugă de sfânt
ă mărturie:
Isus cu noi a fost, Isus cu noi să fie!


Marcel Iureș


"Benone Burtescu - Dacă vrei sa fii rege"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu