"Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul." Ps. 94, 19

20 octombrie 2009

Celui care întreabă


Această închipuire
de Doru Maximovici

nici mie
nu mi s-au
arătat îngerii
culoarea protectoare
îi conturează
ca pe o suferinţă
ce profeţeşte
liniştea
cu capul
în poala ierbii
dar eu
încă îţi mai spun
tot ce vezi
este alcătuit
din alte lumi
vizibile
degeaba te apropii
cu ghearele de pisică
ale întrebării
misterul
nu poate
fi cunoscut
pentru a părăsi
această închipuire
de care ne izbim
capul
pentru un răspuns
în mişcare

***

Frescă cu judecata de apoi
de Doru Maximovici

unde să te plângi
împotriva judecătorului
care îţi spune
du-te acasă
dar am furat
din cutia milei
nu am lăsat nimic
din mila voastră
du-te acasă
eşti liber
după chipul
şi asemănarea libertăţii
nu vezi
du-te acasă
voi urmări
ştirile de seară
eşti liber
ca o fantomă
în căutare
de trup

***

Doamna cu parfum de iarbă
de Doru Maximovici

nu ştii
pe cineva care
să mă iubească
în locul tău
şi să-ţi
uşureze astfel
lucrarea mâinilor
cea mai curată
lucrare
doamna mea
îmbrăcată
în negru
cu parfum
de iarbă

"Poezia lui Doru Maximovici, reprezintă forma cea mai curată, a sensibilităţii, dublată, nuanţat de un dramatism care decurge dintr-o solitudine tainică."
Cezar Ivanescu


DORU MAXIMOVICI - Veşnica împotrivire, Editura Junimea, Iaşi, 2004.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu